dinsdag 11 september 2012

Scherven

Mijn voorraad écht mooie kopjes wordt kleiner en kleiner
En dat komt niet omdat ik niet meer naar de kringloop ga
(of naar de rommelmarkt)
Nee, volgens mij is wat ik mooi vind HIP
Want er is steeds minder van dat te vinden..
Kopjes met bloemetjes
en schattige randjes
of ribbeltjes
 in zachte kleuren.
Nou ja, je kent het wel.
Ik hou ervan


Ziehier mijn voorraad scherven.
Want o help
Wat gaat er vaak iets kapot
Zó balen!
Natuurlijk doe ik het nooit zelf (?!)
Maar altijd een ander.
En dan ga ik soms tekeer...of hou me met moeite in...
Niet best, zoveel drukte om een ding, haha!

En het is altijd nét dat kopje, bordje of schaaltje
waarvan ik dacht
als dát maar heel blijft!
(hebben jullie dat nou ook?)


Ik vind die scherven dus véél te mooi
om weg te gooien
Al dat moois in de vuilnisbak,
ik krijg het gewoon niet voor elkaar


Dus heb ik een pot
waarin ik al die scherven mik.
Dat doe ik sinds een tijdje
en ik moet zeggen,
het is altijd wat dubbel
om die schervenpot te zien.



Vandaag kwam ik 'm weer tegen
toen ik op zoek was naar stofjes
in de kelder
(ja, ik weet het, de kelder is geen slimme plaats voor stofjes, ze voelen soms dan ook wat klam.
Maar ja, waar laat ik ze anders? Dit huis is echt té vol!)

Maar goed, ik kwam de pot dus tegen
En dacht;
hij is best leuk
Ik wil die scherven wel wat vaker zien
Je zou kunnen zeggen;
we maken van de nood een deugd
of
elluk voordeel hep zun nadeel (of zoiets)


Nu staat hij dus op de kast
samen met nog een pot
met oude naaizooitjes


En nog wat liefs...



En als je goed keek,
zag je op de achtergrond het boek
"Augustus" van Rie Cramer



Al is het dan alweer bijna halverwege september
Ik laat 'm mooi nog even staan.
Misschien wel het hele jaar!
Want ik vind het zo'n mooi boek!



Lief toch?


~ Groetjes, Maaike ~















16 opmerkingen:

  1. Scherven brengen geluk toch ;) En helemaal zulke mooie! (en ik heb ook te maken met keerzijde van de hipheid van mijn eigen smaak,haha!) ;) Wie koopt ook al die mooie kopjes op bij mij in de buurt ?! Succes met zoeken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een vol huis verhoogt de kans op scherven, misschien is het een idee om daar iets mee te doen ;)! En al staat het leuk in het windlicht, met de steeds verder uitdunnende markt hoop ik voor jou toch maar dat er niets meer aan scherven bij komt!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi boek hè! Ik had hem laatst ook mee uit de kringloopwinkel!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Eigenlijk wel een heel leuk idee zo´n scherven pot.
    Staat nog leuk ook.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hi maaike..♥
    Wat een geleuk idee heb je altijd en geloof me scherven brengen GELUK..;))
    die ouderwtse wolkaartjes zijn wel leuk om te zien en ook het oude Boekje zo LIEF..♥
    Wens je een fijne week Liefs Gaby..♥

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jammer dat je niet even bij ons door de Boelschuur kunt lopen, wij krijgen heel veel van die oude kopjes binnen en hier loopt dat niet echt. Groetjes Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een leuk idee om je scherven zo te bewaren, scherven brengen immers geluk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hihi, wat leuk om te lezen! En...ik vind je scherven mooi en vind het zoooo leuk om dit te zien! Ik heb namelijk hetzelfde...weggooien is TE zonde, maar oke, ik kom dat zeg maar niet vaak tegen in m'n omgeving ;-). Pas heeft m'n vriend een bordje gelijmd en eerlijk gezegd; het ziet er niet mooi meer uit, maar ach, ik heb het bordje nog!! Lang leve de scherven!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ha scherven.....ze brengen geluk! Ik kan me voorstellen dat je er van baalt en dat de vuilnisemmer een brug te ver is. Maar je hebt een mooie middenweg gevonden, ik vind het wel wat hebben die mooie bokaal!
    Dat boek is leuk, ik heb van Rie Cramer ooit het herfsttafereel geborduurd.
    Ik zou wel opletten met je sloffe lapjes uit de kelder dat er geen weer in komt, krijg je er nooit meer uit!
    Mooie avond Maaike!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hahaha wat grappig die scherven in een pot!
    Ik las heel toevallig net Flair no. 37 en daar staan leuke ideeën voor scherven; je kan ze in een klein potje doen met labeltje en dat als cadeau doen (scherven brengen geluk...) of er een gaatje in boren, bijschuren en dan aan een ketting hangen.. zo zullen er nog veel meer leuke dingen te bedenken zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Tja, hier gaat ook wel eens iets in scherven. Afgelopen weekend nog een mooi wijnglas!
    De scherven staan zo wel mooi (maar het heeft ook wel wat triests..)

    Groeten Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jammer van de kopjes maar het staat in ieder geval erg gezellig in de grote pot! Kun je er toch nog van genieten!
    Fijne dag en groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Haha, wat leuk bedacht met die scherven in een glazen pot en het staat ook nog eens leuk! Maar klopt de geweldige kopjes worden schaars, ze zijn HIP.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lieve Maaike,
    Nou dat had ik nu echt even nodig dat die lachspieren even werden aangetrokken.
    Een pot met scherven, heerlijk gewoon.
    Ik kan me voorstellen dat menig oog naar je grote pot met scherven trekken en dan vragend denken wat doet die nu met die scherven in die pot?
    Laat ze maar lekker denken meis. Je zou er ook een mooi tafelblad mee kunnen bekleden, met die scherven bedoel ik zoals mozaik(schrijf je dit zo?)
    Bedankt voor je lieve mailtje, lief dat je even vroeg hoe het er mee ging.
    Ja zoals je zelf al zei gaat het op en neer.
    De ene dag wil ik wel van alles aanpakken en de volgende dag wil ik bijna niet het daglicht zien en ben ik niet vooruit te branden.
    Maar het heeft zijn tijd even nodig.
    Vooral verdrietig ben ik dat ik het niet samen met mijn familie kan delen en dat ik hier dus zit.
    Mijn verdrietige moeder en zwager te horen voor de telefoon is niet fijn.
    Die afstand doet nu zo zeer.
    Maar ik kom er wel weer bovenop hoor, ach je moet ook wel met die 4 donders in huis.
    Fijne dag.
    Liefs gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ow niet leuk, ik ook mijn lievelings kopje en bordje binnen 2 dagen!!!
    Goed idee van jou :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wel een creatief idee om op deze manier nog even te kunnen genieten van de mooie bloemmotiefjes!

    Fijne dag. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen